Jeans med attityd
Hanna Clavegård står för nya jeansmärket I Dig Denim och tanken med kläderna är att de ska spegla barnens personlighet. – Jag har alltid älskat jeans. Alltifrån karaktären i tyget till hur det kan formas och anpassas efter stil och smak. Denim är tidlöst, lätt att bära och praktiskt. Med mitt varumärke vill jag ge alla barn det jag älskar. I dig denim, helt enkelt, säger Hanna Clavegård.Till en början finns det fyra jeansmodeller, topp och solhatt i kollektionen, men på sikt kommer det att bli fler modeller. Alla plagg är i jeanstyg och alla är coolt slitna. Kläderna finns i storlek 74-140 och de är tillverkade enligt Fairtrades regler.
Här finns mer information om I Dig Denim och butiker som säljer märket.
Läs också...
-
Fem år efter debuten lanserar I dig denim för första gången en kollektion…
-
Made to Plays kläder är både miljö- och barnvänliga. Är du trött på…
-
Ossoamis tåliga barnjeans har Cordura på knäna. Trött på att lappa barnens byxor…