Ikea skänker pengar i mjukdjurskampanj

Målet för årets kampanj är att samla in 110 miljoner kronor, vilket motsvarar 11 miljoner sålda mjukisdjur och barnböcker. Pengarna går till projekt inriktade på att förbättra barns utbildning. Detta görs bland annat genom utbildning av lärare, förbättrade klassrum och skollokaler samt läromedel och annan utrustning. Sedan den första mjukdjurskampanjen 2003 har Ikea varit med och stöttat 95 projekt i 45 länder, främst i Östeuropa, Afrika och Asien. Ikea samarbetar med Unicef och Rädda Barnen som fördelar pengarna i olika projekt över världen. Mer information finns på
Ikeas webbsida samt på webbsidan för
Ikea Foundation.

Melissa Andersson är skribent på Barnnet med över 10 års erfarenhet av barnprylar. Som mamma till 2 barn älskar hon att nörda ner sig i allt från barnvagnar till leksaker. I alla tester har hon antingen testat produkterna själv eller gjort en rejäl djupdykning – alltid för att hjälpa föräldrar hitta det bästa!
📧 Har du tips eller frågor? Melissa tar gärna emot mejl på [email protected]!
Läs också...
-
Årets julkollektion från Geggamoja är ekologisk. Ekologiskt är nyckelordet när Geggamoja lanserar sin…
-
Lindex satsar på halloween med en stor kollektion fina och lagom läskiga plagg…
-
Snyggare, snabbare och smartare – det är vad som kännetecknar årets bästa nyheter…



